X-Faktor 2011 - Kováts Verával tervezi a jövőjét Baricz Gergő

A 2011-es X-Faktor egyik legnépszerűbb figurája kétségtelenül Baricz Gergő. A huszonegy éves fiút gyengéd érzelmek kötik egyik versenytársához. A Borsnak most elárulta, ha véget ér az X-Faktor, szorosabbra fűzik a szálakat Kováts Verával.
Öreg zenészek gyakran mondják a tehetségkutatók felfedezettjeiről, hogy túl könnyen kapják kézhez a sikert és a hírnevet.Persze, nekünk sokkal könnyebb így. De mindez meddig tart? Ezt majd meg is kell tartani. Nekünk ott jön a neheze. Ők megmásztak egy hegyet, minket meg felvittek, s egy ugródeszkáról bedobnak az óceánba. Ebben a pillanatban még irigylésreméltó a helyzetünk, de később már nem lesz az.
A mentorához közismerten szoros viszony fűzi. Hogyan jellemezné a kapcsolatát Keresztes Ildikóval?
Nem szereti, ha ezt mondom, de ő olyan számomra, mint a pótanyukám. A gondomat viseli, amióta itt vagyok. Akkor is látott bennemvalamit, amikor én nem. Talán egy ideig többet is, mint én magamban. Amikor először szembesültem vele, hogy milyen versenyzők vannak itt, egy kicsit elbátortalanodtam. De ő mindig csak azt mondta nekem, hogy „benned is megvan, és csináljad, és csináljad”. És én csináltam. Ez a csoda...
Miben szeretne még fejlődni?
Azt tervezem, hogy mindenekelőtt zeneelméleti leckéket veszek, mert szeretnék saját dalokat írni, ehhez pedig még szükségem van tanulásra. Nagyon fontosnak tartom, hogy rengeteg önálló szerzeményem legyen. Azt akarom, hogy magamért ismerjenek el, ne pedig azért, mert más szerzők számaival állok fel a színpadra. Mindenképpen szeretnék még énektanárhoz járni, és emellett megtanulni zongorázni is.
Most huszonegy esztendős. Hogyan képzeli el magát tíz év múlva?
Huszonöt éves korom körül már szeretnék megházasodni, ha leszek olyan szerencsés, hogy találok egy lányt, aki elég hű tud maradni hozzám. Harmincévesen pedig majd egy kicsit visszaveszek az aktivitásból, és szeretnék visszatérni Székelyföldre. Építek egy saját kis házat, és berendezem saját kézzel. Majd otthonról járnék fellépni, hiszen már abban a világban élünk, hogy a távolságok könynyedén leküzdhetők. Borzontról autóval és repülővel együttesen körülbelül öt óra alatt Pesten lehetek.
Ha már a házasságot említette, volt már korábban komolyabb kapcsolata?
Volt több kapcsolatom is, de csak egy volt közülük igazán komoly. Ettől függetlenül, úgy érzem, hogy mindegyik jó volt valamire, és mindegyikből épültem. Egyébiránt mindegyik barátnőmhöz úgy álltam, hogy ő lesz a gyermekeim anyja.
És mi újság Kováts Verával?
Verával tök jól vagyunk. Nagyon megkedveltük és mélyen megismertük egymást, de egyelőre még csak kóstolgattuk ezt az egészet. Most, hogy kiesett, és már nincs benne a versenyben, minden könnyebb. Nemsokára pedig vége lesz az X-Faktornak, és szorosabbra fűzzük a szálakat. Nagyon tetszik az a nevelés, amit otthonról hoz, különleges lány. Van néhány elviselhetetlen tulajdonsága is, de minden nőben van legalább ennyi. (nevet) S ennyi kell is,mert így legalább van egy kis fűszer az életben.
A szüleinek komoly gazdasága van Borzonton. Nem várják el, hogy továbbvigye a családi hagyományt?
Mielőtt idejöttem, átbeszéltem ezt édesapámmal. Ő egy ideig még tudja művelni a gazdálkodást, és mint mondtam, előbb vagy utóbb vissza akarok térni Erdélybe. Ha nem is tudok majd aktívan részt venni a földünk fenntartásában, mindenképp gondoskodni akarok róla, és kivenni édesapámék kezéből a munkát. A családom egyébként is nagyon megbecsüli a földet, amit kapott. Nem szabad hagyni, hogy elromoljon, s ugarrá váljon.
A hazai társadalom egy része ferde szemmel néz a határon túlról érkező magyarokra. Tapasztalta ezt magán?
Találkoztam már ilyesmivel az internetes fórumokon, de ezen csak nevetni lehet. Aki így vélekedik, az saját magát minősíti vele. Nem értem, miért van az, hogy ha jön egy határon túli magyar, akkor azt egyesek lerománozzák vagy leszlovákozzák. Ezek a vélemények zavarnak. Azonban épp az ilyen a negatív kritikáknak az árnyékában látjuk meg a minket érő pozitív kritikáknak a fényét. Ez ilyen egyszerű, és erre szükség is van. Így van meg az egyensúly.
BARICZ GERGŐSzületett: 1990. június 26.
Foglalkozása: énekes, tanuló
Testvérei: Annamária és Magdolna
Családi állapot: szülei boldog
gyermeke
Hobbi: pizzasütés, zenélés